Esittelyssä markkinointipuolen uusi vahvistuksemme Tuulia Viljanen

Customer & Content -tiimin uusi kiinnitys, Tuulia Viljanen, on utelias ja nopeatempoinen kaveri, jolla ei mene sormi suuhun. Oli sitten kyse viestintästrategioista, sisällöntuotannosta tai asiakkaiden ongelmien ratkomisesta, Tuulia pystyy hoitamaan!

Tuulia Viljanen hyppää Louhoksen tiimiin Talentgaten markkinoinnin ja myynnin rekrytointiohjelman kautta. Viljanen painaa pyyteetöntä Louhokselle täyspäiväisenä markkinoinnin tekijänä, jonka lisäksi hän täydentää osaamistaan Talentgaten koulutuksilla.

– Suu käy kulmaväännöissä ja kyynärpäät ovat korkealla, mutta antaa kaikkensa joka vaihto, näin uutta louhoslaista kuvailee nimettömänä pysyttelevä entinen kollega.

Ensivaikutelmien mestariksi ja helposti lähestyttäväksi työystäväksi tituleerattu Viljanen on fiilistellyt turkulaisten tekemistä Viestintäliigan ajoilta asti.

– Louhos on jo nyt tuntunut varsin kotoisalta yhteisöltä, joka on ottanut ideani ja ajatukseni ilolla vastaan. Edes ajoittain korviini kantautunut porin kiäli ei ole haitannut joukkoon sopeutumistani, Viljanen suitsuttaa.

Viljasella on vankka tausta viestinnän asiantuntijatehtävissä järjestökentällä liikunnan ja urheilun parissa. Kokemusta on karttunut muun muassa liikuntalobbaamisesta ja -vaikuttamisesta Opiskelijoiden Liikuntaliitossa sekä lasten ja nuorten urheilun edistämistä Tampereen Pyrinnössä. Hyvät kannukset näkemykselliseen markkinoinnin tekemiseen hän on saanut Ellun Kanojen harjoittelijamankelista.

Tällä melko vahvalla tampereem murteella operoivalla moniosaajalla on naftaliinissa maisterin pahvit viestinnästä, ja gradussaan hän tutki ensimmäisen vuoden opiskelijoiden ajatuksia asiantuntijuudesta. Aihe sai alalla kiitosta:

– Voipi olla, että jo hieman pölyttynyt graduni nousee lähiaikoina tuhkasta uudestisyntyneenä tutkimusartikkelin olomuodossa, Viljanen tiisailee.

LUE MYÖS: Kalle Mäkinen on Louhoksen uusi myyntijohtaja


(Toimarimme Iiro Junnila sekä Tuulia purskahtivat naurunremakan ja tuijotuksen muodostamaan kombinaatioon.)

Tulosta tahkotaan yhdessä

Louhoksen sisältöjohtaja Petteri Poukka kehuu Tuuliaa ennakkoluulottomuudesta ja firman näköisestä asenteesta.

– Tuulia on ottanut heti oman paikkansa meillä ja hypännyt luontevasti osaksi yhteisöämme. Ihan kuin hän olisi ollut meillä jo iät ja ajat! Ja ennen kuin Tuulia ehti edes kysyä syväluotaavan tamperelaisesti ’Ootteko Nässylle menossa?’, oli hänellä jo työpöydällään asiakascaseja. Ei voi olla sattumaa!

– Hän pääsee siis oitis mukaan ratkomaan asiakkaidemme viestinnällisiä haasteita ja auttamaan heitä. Täytyy myös myöntää, että pohjoisnokialaislähtöisenä ja tampereen murretta edelleen itsepintaisesti jauhavana tämä tuntuu eri mukavalta, että jengiin saadaan näin loisteliasta murretta virkkova uusi tekijä, Poukka kommentoi hippusen herkistyneessä mielentilassa.

Vertikaalisesti, vaan ei verbaalisesti, rajoittuneen tiimipelaaja Viljasen keskeisiä vahvuuksia ovat loputon sinnikkyys ja huppuunsa viritetty tilannetaju. Luokaton huumori on toiminut sekä voimavarana tiukan paikan tullen, että työteliäänä jäänmurtajana verkostoitumistilanteissa. Tekijänä Viljanen jakaa Louhoksen vastuullisen arvopohjan.

– Parhaat tulokset saavutetaan yhdessä. Auttaminen yli tiimirajojen on työelämässä Aurajoesta huuhdottua kultaakin kalliimpaa ja tällaista toimintakulttuuria haluan myös omalta osaltani Louhoksella vaalia.

Viljanen vahvistaa Content & Customer -tiimiä terävällä kynällään, nopeilla hoksottimillaan ja tavoitteellisella asenteellaan. Customer Success Managerin roolissa hänen vastuullaan on auttaa asiakkaitamme löytämään parhaat ratkaisut digimarkkinoinnin ja verkkopalvelujen kommervenkkeihin. Tiiviisti päivänpolitiikkaa seuraava Viljanen katsoo myyntiä ja markkinointia laajojen linssien läpi:

– Yksikään yritys ei toimi tyhjiössä, joten näen yhteiskunnallisen keskustelun ymmärtämisen keskeisenä menestystekijänä alalla kuin alalla. Minulle on tärkeää osata lukea asiakkaan pelikenttää, mutta ulkoisena kumppanina pysytellä käsivarrenmitan päässä toimialan kuumimmasta polttopisteestä. Näin saadaan asioita tapahtumaan ympäröivän maailman menoa unohtamatta.


(Kuva: Jani Asikainen)

Tuulia Viljanen on myös kova urheilemaan

Urheilussa itseään etsineellä Viljasella on lajitaustaa kaikenlaisessa kikkailussa ja kokeilemisessa. Tämä jo ties kuinka monennen polven tamperelanen on muun muassa kipittänyt Näsinneulan 700 porrasta ylös aikaan 4:38 ja vetänyt Herwannassa maasta 120 kiloa.

– Aikanaan kilpailin samanaikaisesti kolmessa eri lajissa SM-tasolla. Oliko järkevää? Ei missään tapauksessa. Oliko hauskaa? Kyllä vain!

Nykyään vapaa-ajallaan Viljanen nostelee painavia asioita, kiipeilee seinille, laskee mäkeä ja toisinaan katselee maailmaa ylösalaisin. Arjessa menopelinä toimii polkupyörä, joka kuljettaa myös pidemmille seikkailuille sorateitä pitkin. Hänen kanssaan elelee 7-vuotias villakoira, Cora Keijo Kekkeruusi, joka niin ikään nauttii pyöräretkistä omasta repustaan käsin.

Tervetuloa Louhokselle, Tuulia!

-- --

Tuulia Viljanen
Customer Success Manager
tuulia.viljanen@louhosdigital.fi
044 740 8678

Kiinnostuitko?