Häpeä pois kypärästä -kampanja palkittiin Vuoden kiekkotekona

Liiga palkitsi viikonloppuna äskettäin päättyneen jääkiekkokauden parhaita. Mestiksen, Mielenterveyden keskusliiton ja Louhos Digitalin toteuttama Häpeä pois kypärästä -kampanja sai upean tunnustuksen.

Jääkiekkojournalistit ry palkitsi Häpeä pois kypärästä -kampanjan Vuoden kiekkoteko -tunnustuksella. Alkuvuodesta 2021 toteutettua kampanjaa pidettiin tärkeänä keskustelunavauksena sekä tuenilmauksena koronakauden vaikeuksista toivuttaessa.

Tavoitteena oli normalisoida mielenterveyden ongelmia, tuoda esiin niiden yleisyyttä ja kannustaa hakemaan apua ajoissa. Samalla kerättiin myös taloudellista tukea MTKL:n mielenterveystyöhön sekä Mestis-seuroille.

Kampanjaa oli mahdollistamassa Louhos Digital, joka antoi suuren työpanoksensa vastaten pääosin suunnittelusta, käsikirjoituksesta ja toteutuksesta. Tämä pro bonona tuottamamme työ osui myös täydellisesti omiin arvoihimme, sillä yhteisöllisyyden lisääminen ja yksinäisyyden nujertaminen ovat Louhoksen yhteiskunnallisia tavoitteita.

”Meillä oli tulossa viime vuoden lopulla oma brändiuudistus, jonka yhteyteen halusin meidän tekevän jotain isoa ja merkityksellistä. Oma kampanjatiimimme sekä Mestiksen Olli Aro ja MTKL:n Henna-Riikka Myrskylä tekivät yhdessä puhuttelevan kampanjan. Tämä tunnustus on hieno palkinto kovasta työstä tärkeän asian eteen”, kertoo Louhoksen toimitusjohtaja Iiro Junnila.

Kampanjan verkkosivuille pääset TÄSTÄ.