Seppo-kalenteri 2022 hankittavissa – tuottoja mielenterveystyöhön

Jo perinteeksi muodostunut upouusi kalenteri Louhos Digitalin koiraosakas Seposta on nyt hankittavissa Ifolorin verkkosivuilta. Tuttuun tyyliin kyseessä on hyväntekeväisyysprojekti.

Monissa hyvän mielen tempauksissa mukana ollut somesta tuttu Seppo-koira on jälleen ilostuttamassa fanejaan. Louhoksen, Ifolorin ja Mielenterveyden keskusliiton yhteistyön seurauksena pukinkonttiin on nyt mahdollisuus hankkia Seppo-kalenteri 2022 sekä myös Seppo-palapeli.

Jokaisen kalenterikuukauden kohdalla on iso Seppo-kuva, seppomainen mietelause, nimipäivät, viikkonumerot ja jännittävän seppomaisia erikoispäiviä. Palapelissä on puolestaan 196 palaa, joten siinä riittää pähkäiltävää koko perheelle.

Tuotteet ovat hankittavissa Ifolorin sivuilta TÄSTÄ.

Tuottoja ohjataan MTKL:n toimintaan

Jokaisesta myydystä kalenterista ohjataan 5 euroa ja palapelistä 3 euroa Mielenterveyden keskusliiton uuteen Vapaaehtoistyö-toimintaan.

MTKL etsii vapaaehtoiseksi mielenterveysongelmia itse kokeneita ihmisiä, jotka haluavat toimia vapaaehtoisina vertaistuellisissa tehtävissä. Näissä tehtävissä auttaja pääsee valjastamaan omat kokemuksensa muita auttavaksi voimavaraksi.

Vapaaehtoisena voi toimia omien aikataulujen mukaan vertaistukena heille, jotka tarvitsevat tukea ja ymmärrystä oman tai läheisensä sairastumisen kanssa. Vuonna 2022 MTKL keskittyy verkossa tapahtuvaan vertaistukeen, joten vapaaehtoistyö tehdään kotoa käsin etänä.

-- -- --
 

Tämänkin hyvän mielen tempauksen yksi tarkoitus on lisätä tietoisuutta Lähde-liikkeestä. 

Lähde-liike on voittoa tavoittelematon brändi, joka kutsuu kaikki järjestöt, yritykset, instituutiot ja yksityishenkilöt yhdistämään voimansa yksinäisyyttä vastaan. Jokainen voi järjestää omaehtoista toimintaa, moikata tuntematonta, muuttaa organisaation toimintatapoja ja kilauttaa kaverille tai sukulaiselle. Mukana saa olla juuri itselleen sopivalla tavalla.

Lähde-päivä järjestetään joka kuun 10. päivä. Tavoitteena on saada yhdessä aikaan laajempaa asennemuutosta ja tuoda esiin yksinäisyyden laajuutta. Yksinäisyys on yleisempää kuin luullaan, eikä siltä suojaa ulkonäkö, valta tai sosiaalisen median seuraajien määrä. Joka viides suomalaisista kokee yksinäisyyttä.

Tutustu lisää Lähde-liikkeeseen TÄÄLTÄ.