Cloetta avasi suomalaisten suosikkipastillille Sisulle brändiverkkokaupan, joka lanseerattiin yksinomaan Meta-mainonnan voimin. Kauppa kävi kuin kansantanssi sesonkimyyntiin painottuvan kampanjasuunnitelman ansiosta.

Louhos valikoitui kilpailutuksen jälkeen Sisu-verkkokaupan mainontakumppaniksi. Asiakkaan tahtotilana oli löytää tekijä, joka osaisi ottaa käytettävissä olevasta mediabudjetista maksimaalisen tehon irti. Vaateverkkokauppa oli Cloettan brändisateenvarjon alla ensimmäinen laatuaan, joten tavoitteet ja lanseeraukseen suunniteltu budjetti olivat ymmärrettävästi maltilliset. Digimainonnan peltiseppämestarimme (ja huhujen mukaan Mark Zuckerbergin sisäpiiriläinen) Matti Koivisto otti haasteen vastaan.

Projekti startattiin kampanjakalenterin koostamisella, jotta sävelet olisivat alusta alkaen selvät sekä Louhoksen tekijöille että asiakkaalle. Liekö sattumaa, että digimarkkinointitiimimme oli valmiiksi lastattu Sisu-pastillien suurkuluttajilla, mikä helpotti ennestäänkin vahvan brändin äänensävyn sisäistämistä.

Luvut kertovat

Meta-mainonnan tuloksia vuodelta 2023.

CTR (klikkausprosentti): 2,2 %
CPC (klikkaushinta): 0,14 €
CPM (1000 näyttökerran hinta ): 3,07 €
CPA (konversion hinta): 9,5 €
Konversioprosentti: 1,45 %
ROAS (mediabudjetin tuotto): 620 %

Mediabudjettiin sijoitettu euro palautui verkkokaupassa siis jopa 6,2-kertaisesti, mikä yllätti positiivisesti ja antoi pontta jatkoon. Lanseerausvuoden jälkeen Sisu-kaupan mainontaa on laajennettu myös Googlen verkostoon, jossa PMax-kampanjat ovat vieneet kokonaisuuden uudelle tasolle.

Ps. Lisää kalsareita on luvassa loppuvuonna. Ostoksille osoitteeseen sisupaja.fi!

Pps. Vastaava myyntimylly rakennetaan mieluusti teillekin. Ota siis yhteyttä tuosta alta.

“”Sisu-nettikauppa avattiin ensisijaisesti bränditekona, mutta Louhoksen avulla tavoitimme oikeat shopperit ja ylitimme kaikki kaupalliset tavoitteemme moninkertaisesti. Tiimi on erittäin innostunut ja ammattitaitoisella otteellaan antaa proaktiivisesti ehdotuksia kampanjoinnin kehittämiseen edelleen. Ketterän tiimin ansiosta reagointi nopeasti onnistuu hienosti ja tulokset puhuvat puolestaan.””
Joanna Hassel Hartola, Product Group Manager

Kiinnostuitko?

Voisit olla kiinnostunut myös näistä