K-Citymarket Länsikeskus
Lanseerauskampanja ruokakaupan uudelle mestarille

Yksi Suomen suurimmista ruokakaupoista, Turun K-Citymarket Länsikeskus, uudistui perusteellisesti marraskuussa 2021. Louhos auttoi mestareiden kauppaa lanseerausmarkkinoinnissa ja saattoi uudistuksen avainteemat, kuten ainutlaatuisen Food Factory -konseptin, (varsinais)suomalaisten tietoisuuteen.
Lanseerausmarkkinoinnissa liikkeelle lähdetiin kirkastamalla uuden brändin tarinaa ja viestinnän äänensävyä. Tästä edettiin laatimaan digikanaviin painottuvaa lanseeraussuunnitelmaa. Digimarkkinoinnissa haltuun otettiin Facebook-, Instagram-, Google- ja Youtube-mainonta sekä ReadPeakin ohjelmallisesti ostettu natiivimainonta. Rakensimme sisältöjen kotipesäksi myös verkkosivut osoitteeseen kcmlänkkäri.fi.
Lanseerauskuukausien luvut puhuvat puolestaan. Etenkin natiivimainonnan teho teki asiakkaaseen vaikutuksen. Niinpä yhteistyö sai jatkoa myös lanseerauskampanjan jälkeen niin, että Louhos sai kunnian alkaa palvella Suomen ainutlaatuisinta ruokakauppaa ulkoistettuna markkinointikumppanina.
Lanseerauksesta monipuoliseksi kumppanuudeksi ja vuoden markkinoijaksi
Intensiivisen lanseerauskampanjastartin jälkeen olemme suunnitelleet Länkkärin markkinointiviestintää monikanavaisesti digimarkkinoinnin ja sosiaalisen median kanavista aina printtimainontaan asti. Customer & Content -tiimimme on tuottanut kaupalle nokkelaa copy-tekstiä, graafisia sisältöjä ja videotuotantoa, jota digimarkkinointitiimi on jaellut paikallisesti kohdennettuna eteenpäin ottaen mediabudjetista kaiken irti. Ja onpahan yhteistyö poikinut myös valtakunnallista näkyvyyttä mediatiedottamisella.
Joulukuussa 2022 reilun vuoden työ palkittiin myös Keskon toimesta, kun Citymarket-ketju valitsi Länsikeskuksen kaikista Suomen Citymarketeista vuoden markkinoijaksi. Onnittelut asiakkaallemme!
Louhos on meille sitoutunut ja innovatiivinen toimistokumppani. Louhoksen tiimi ei vain toteuta sitä, mitä asiakas pyytää, vaan kuuntelee asiakkaan briiffin tarkkaan ja jatkokehittää sitä omalla näkemyksellään. Näin Louhos jalostaa omalla digimaailman ammattitaidollaan kaupan ensiajatuksista mainioita toteutuksia ja tarjoaa meille myös proaktiivisesti ideoita.
Juha Jylli – kauppias, K-Citymarket Länsikeskus