Ohjelmistokehitysyritys Rakettitieteen Mieli-kampanja nosti rohkeasti tapetille IT-alan mielenterveysongelmia. Mukaan tempaukseen saatiin myös Instagram-tähti Pieruperse.

Pääsimme keväällä 2021 ideoimaan ja rakentamaan yhdessä Rakettitieteen ja Mielenterveyden keskusliiton (MTKL) kanssa ainutlaatuista bränditekoa – kampanjaa, jonka tarkoitus oli nostaa esiin työssä jaksamisen ja mielenterveyden haasteita IT-alalla. Mieli-kampanjalla juhlistettiin samalla Rakettitieteen 10-vuotisjuhlia ja suunnattiin katseita alan tulevaisuuteen tarjoamalla organisaatioille, esihenkilöille ja ohjelmistokehittäjille pohdittavaa.

Työ startattiin strategisella ja luovalla suunnittelulla, jossa vaikuttavan viestinnän teko ydinviesteineen, kanavavalintoineen ja sisältöineen hahmoteltiin yhdessä kampanjan osapuolten kesken. Lisäksi kampanjalle luotiin omat verkkosivut, jonne louhimme muun muassa kampanjasivun grafiikoita ja blogisisältöjä. Ihmisten siirtyessä kesälaitumilta takaisin työpaikoille sivulle ja sisällöille tehtiin näyttävää ja mieleenpainuvaa markkinointia.

“Saimme Mieli-kampanjasta häkellyttävän määrän positiivisia kommentteja ja jakoja. Kamppis ei tuottanut vain kivaa pöhinää meille, vaan palautteen perusteella se on auttanut muutoksessa kohti mielenterveysmyönteisempää tulevaisuutta. Kyseessä on oikeasti vaikuttava viestintäteko. Mikään tempauksemme ei ole aiemmin toiminut näin hyvin.”
Elina Turunen, markkinointikomentaja

Kiinnostuitko?

Voisit olla kiinnostunut myös näistä