Rakettitiede
Konsulttifirman vaikuttava juhlavuoden viestintäteko

Ohjelmistokehitysyritys Rakettitieteen Mieli-kampanja nosti rohkeasti tapetille IT-alan mielenterveysongelmia. Mukaan tempaukseen saatiin myös Instagram-tähti Pieruperse.
Pääsimme keväällä 2021 ideoimaan ja rakentamaan yhdessä Rakettitieteen ja Mielenterveyden keskusliiton (MTKL) kanssa ainutlaatuista bränditekoa – kampanjaa, jonka tarkoitus oli nostaa esiin työssä jaksamisen ja mielenterveyden haasteita IT-alalla. Mieli-kampanjalla juhlistettiin samalla Rakettitieteen 10-vuotisjuhlia ja suunnattiin katseita alan tulevaisuuteen tarjoamalla organisaatioille, esihenkilöille ja ohjelmistokehittäjille pohdittavaa.
Työ startattiin strategisella ja luovalla suunnittelulla, jossa vaikuttavan viestinnän teko ydinviesteineen, kanavavalintoineen ja sisältöineen hahmoteltiin yhdessä kampanjan osapuolten kesken. Lisäksi kampanjalle luotiin omat verkkosivut, jonne louhimme muun muassa kampanjasivun grafiikoita ja blogisisältöjä. Ihmisten siirtyessä kesälaitumilta takaisin työpaikoille sivulle ja sisällöille tehtiin näyttävää ja mieleenpainuvaa markkinointia.
Kampanjailmeen kärjeksi tilasimme Instagramin suursuosikilta Pieruperseeltä huomiota herättävän ja havahduttavan post-it-lapun. Kuvittajatähden rempseän kantaaottava tyyli sopi Rakettitieteen brändin kanssa yhteen kuin nenä päähän. Ja saimmepa Pieruperseen poikkeamaan omasta värimaailmastaankin Rakettitieteen oranssiin.
Kampanja näkyi, kuului ja tavoitti etenkin IT-alan ihmiset, joilta tuli myös ennätysmäärä kiitosta Rakettitieteelle aiheen esille nostamisesta.