EN

+ 500

asiakasta

Noin 70

vuotta koodia

33

ammattilaista

Yksi

koira

Louhoksen tarina

Louhos Digitalin hakku lyötiin ensimmäistä kertaa maahan vuonna 2013, kun journalismin opiskelija Juhani Koskinen istui Turun Lemminkäisenkadulla työhaastattelupöytään vastapuolellaan Tuomas Haanpää, vuonna 2001 Vantaalla perustetun Whitestone Oy:n silloinen myynti- ja markkinointipäällikkö.

Haastattelu johti työsopimukseen, ja kolme vuotta copywriterin työssä antoivat Juhanille arvokasta kokemusta verkkopalveluiden rakentamisesta, sisällöntuotannosta sekä digitaalisesta markkinoinnista. Mutta ennen kaikkea hän huomasi, miten hieno voi yrityksen yhteishenki parhaimmillaan olla. Työkavereina kun oli sellaisia seppiä kuin esimerkiksi Aleksi Kanerva, Tuukka Akkanen, Niko Hujanen ja Mikko Salminen. Tämä kokemus osoittautuisi myöhemmin kultaakin kalliimmaksi.

2016: Viestintäliiga <3 Whitestone

Sosiaalisen median ja sisällöntuotannon työmäärät alkoivat digimurroksessa kuitenkin kasvaa liian suuriksi yhdelle ihmiselle, joten Koskinen ja Haanpää päättivät yhdessä, että oli aika perustaa Whitestonelle sisarus. Mukaan perustettavan yhtiön osakkaiksi saatiin Osku Valtonen, Iiro Junnila ja Petteri Poukka (sekä Seppo-koira). 2016 syntyi siis Viestintäliiga.

Synergia yhtiöiden välillä oli alusta asti tiivistä. Viestintäliiga löysi alkutaipaleellaan toimipisteensäkin Whitestonen eteisaulasta, kunnes 2017 oli aika muuttaa omilleen, Turun Aurajokirantaan. Myös Liigan henkilökunta kasvoi vauhdilla. Mukaan porukkaan saatiin timanttisia markkinointiammattilaisia kuten Taneli Virjonen, Tiina Sten ja Matti Koivisto. Vuonna 2018 Viestintäliigan ja Whitestonen polut yhdistyivät kuitenkin jälleen, kun yhtiöt löysivät yhteisen noin 700-neliöisen Turun toimipisteen ydinkeskustasta Aurakadulta.

Yhteistyö kasvoi ja projekteja louhittiin yhdessä. Samoissa tiloissa tehtiin töitä ja vietettiin pikkujouluja. Samalla huomattiin, että hyviä ihmisiä ja kivenkovia ammattilaisia on kummallakin puolella käytävää, joten toiminnan tehostamiseksi Viestintäliiga osti Whitestonen liiketoiminnan tammikuussa 2020 ja yrityksistä tuli yhtä. Pitkän ja ansiokkaan päivätyön Whitestonen omistajina tehneet Haanpää ja Peter de Jong jatkoivat uuden yhtiön vähemmistöosakkaina, Haanpää edelleen hallituksen puheenjohtajana.

2020: Louhos Digital

Heti alusta asti oli selvää, että molemmat yritykset halutaan yhteisen nimen ja tunnuksen alle. Whitestonen lähes 20-vuotista historiaa ei haluttu kuitenkaan täysin unohtaa, eikä Viestintäliiga nimenä enää kuvannut tarpeeksi hyvin kokonaisvaltaista tarjontaamme, joka sisältää viestinnän ja markkinoinnin lisäksi myös ohjelmointiosaamista, jolla pääsee vaikka Kuuhun asti.

Whitestonelta kaivettiin kiviteema, Viestintäliigasta kunnioitus suomen kieltä kohtaan. Marraskuussa 2020 brändit yhdistyivät ja syntyi Louhos Digital. Tavoitteenamme on rakentaa Louhoksesta Suomen halutuin kokonaisvaltaisen digitaalisen markkinoinnin kumppani.

Toimipisteemme sijaitsevat Turussa ja PK-seudulla, Vantaalla. Louhos Digital työllistää tällä hetkellä kymmeniä viestinnän, markkinoinnin ja verkkopalveluosaamisen ammattilaisia perustajaosakkaiden Junnilan, Poukan ja Koskisen lisäksi.

Visio ja arvot

Yrityksen liikevaihto tulee vuonna 2020 olemaan noin 1,7 miljoonaa euroa ja visiona on 10 miljoonan liikevaihto vuonna 2027, joka tarkoittaa noin 25-30 prosentin vuotuista kasvua. Tämä tarkoittaisi myös sitä, että Louhoksella työskentelisi tuolloin jo lähemmäs 100 henkilöä.

Liiketoiminnallisten tavoitteiden lisäksi Louhos Digital pyrkii toiminnallaan vaikuttamaan yhteiskunnallisesti tärkeisiin asioihin, mm. yksinäisyyden poistamiseen (lue lisää Vastuullisuus-sivulta). Tämä kumpuaa yrityksen omista arvoista, jotka ovat:

Yhteisöllisyys

Jokaisella meistä on vastuu yhteiskunnan parantamisesta, olemme osa suurempaa yhteisöä. Asiakas tuntee yhteistyön kautta olevansa osa meitä, me tunnemme olevamme osa asiakkuutta. Olemme asiakkaan puolella.

Näkemyksellisyys

Hankimme tietoa ja vaalimme sitä, pysymme trendien perässä. Asiakkaan ymmärtämisen kautta syntyy asiantunteva näkemys siitä, mitä on tehtävä.

Vilpittömyys

Välitämme asiakkaasta aidosti ja haluamme ymmärtää hänen tarpeensa. Haluamme tehdä hyvää ja kertoa rehellisesti, miten kannattaa tehdä.

Tavoitteellisuus

Kehitämme asiakkaan toimintaa, mutta samalla kehitymme myös itse yrityksenä ja yksilöinä. Teemme projektin alussa aina asiakkaalle sekä itsellemme selväksi, mitä tehdään ja mitä yhteistyöllä tavoitellaan.

Uskallus

Meillä on rohkeus ottaa kantaa ja laittaa itsemme likoon. Emme pelkää myöskään räiskähtämistä tai roiskahtamista. Louhoksella jokainen uskaltaa olla oma itsensä ja tarvittaessa pyytää apua.