Louhos ja Auttamisesta Arkea -lahjoituspalvelu yhteistyöhön
Louhoksen ja Auttamisesta Arkea -lahjoituspalvelun äskettäin käynnistyneen yhteistyön tavoitteena on edistää avun kulkemista sitä tarvitseville sekä, no, tehdä auttamisesta arkea.
Hyvän tekeminen on kiinteä osa Louhoksen kivijalkaa, joten kumppanuus Auttamisesta Arkea -palvelun kanssa on ennen kaikkea arvovalinta
"Olen todella innoissani tästä mahdollisuudesta. Auttamisesta Arkea -lahjoituskortti tulee mullistamaan ihmisten tavan antaa merkityksellisiä lahjoja – niin ystäville kuin yrityspuolella asiakkaillekin", kommentoi Louhoksen toimitusjohtaja Iiro Junnila (kuvassa).
Auttamisesta Arkea on Suomen suurin lahjoituspalvelu, joka kokoaa yhteen suomalaisen järjestökentän ja ohjaa lahjoitusvarat suoraan kohteeseen. Palvelu tekee hyväntekeväisyydestä helppoa yksilöille, yrityksille ja yhteisöille lahjoituskortin avulla.
Lahjoituskortin saaja valitsee itselleen merkityksellisen avustuskohteen ja loppu hoituukin yhtä vaivattomasti – kuin missä tahansa verkkokaupassa.
Tässä yhteistyössä louhoslaiset tekevät sen mitä parhaiten osaavat, eli auttavat ihmisiä löytämään palvelun ääreen muun muassa digi- ja sisältömarkkinoinnin keinoin.
Iiro Junnila mukaan hallitukseen
Hyväsydämiseksi kapitalistiksi tunnustautuva Junnila tuo osaamisensa myös osaksi palvelun taustalla toimivaa Influenssi Oy:tä. Hänet on nimetty uunituoreena jäsenenä yhtiön hallitukseen.
"Mäkilän Ville on painanut upeeta pyyteetöntä työtä konseptin rakentamiseen ja on saanut Auttamista Arkea -lahjoituskortin läpimurron kynnykselle. Nyt minä yritän auttaa parhaani mukaan sen läpimurron saavuttamiseksi."
Auttamisesta Arkea -palvelun toimitusjohtaja Ville Mäkilä puhkuu intoa ja energiaa tästä uudesta yhteistyöstä. Hän on myös mielissään, kun Junnila hyppäsi mukaan hallitukseen.
"Louhos on näyttänyt esimerkkiä siitä, miten vastuullisuus ja hyvän tekeminen voivat olla kiinteä osa liiketoimintaa. Olen kiitollinen Iirolle ja Louhoksen porukalle heidän luottamuksestaan ja tahdostaan tehdä hyvän tekemisestä luonnollinen osa niin yritysten kuin kuluttajien arkea."
"On mahtavaa päästä tekemään yhteistä matkaa, joka muuttaa auttamisen kulttuuria ja tapoja pysyvästi", kertoo Mäkilä.
Vastuullisuus tärkeänä osana yrityskulttuuria
Louhoksen yrityskulttuurin ytimessä on vastuullinen toiminta ja keskeiset arvot kiteytyvät yhteisöllisyyden ympärille. Tänä vuonna myös yhteistyökumppaneiden pukinkontista saattaakin löytyä Suomen merkityksellisin lahja ja joulumuistamiset kanavoidaan Auttamisesta Arkea -lahjoituskorttien kautta hyväntekeväisyyteen.
"Näen tässä paljon myös kaupallisia mahdollisuuksia yrityksille. Ja totta kai me ollaan Louhoksella halukkaita kumppanoitumaan myös sellaisten yritysten kanssa, jotka näkevät tämänkaltaisen vastuullisen lahjoitustyön merkityksellisenä – ja autetaan saamaan siihen se kaupallinen viesti ja hyöty mukaan. Siinä ei ole mitään pahaa," Junnila summaa.
Louhoksella on pitkät perinteet hyvän tekemisessä, ja yksinäisyyden nujertaminen on ollut yrityksen kärkihankkeita hyvin pitkään.
Esimerkiksi Senior Community Cheese Manager Seppo-koira on vieraillut hoivakodeissa ja lanseerannut viime vuosien aikana lukuisia omia kalentereita, joiden avulla ollaan kerätty yhteensä kymmeniä tuhanisa euroja muun muassa Ensi- ja turvakotien liiton ja Mielenterveyden keskusliiton hyväksi.
Lisäksi Louhoksen työntekijät ovat saaneet käyttää jo vuosien ajan kuukausittain työaikaa vapaaehtoistyöhön.
"Tämä ilmentää hienosti Louhoksen yhteiskunnallista missiota yksinäisyyden ja syrjäytymisen poistamisesta. Merkityksellisyys ja vastuullisuus ovat kiinteä osa liiketoimintaa – tämä on kerrassaan huikea konsepti ja on hienoa olla mukana", Junnila hypettää.
Tutustu lisää Auttamisesta Arkea -palvelun verkkosivuilta.