Kovalla draivilla Louhokselle – esittelyssä Kettusen Sami

”No se on Kettuse Sami Louhokselt täsä moro!”

Kohtalaisen lihavalla varsinaissuomalaisnuotilla säestetyt yhteydenottopuhelut ovat tasaisin väliajoin raikuneet Louhoksen Turun toimistolla nyt noin kuukauden päivät. Luurissa leppoisasti jutustelee Louhoksen uusi asiakaspäällikkö Sami Kettunen, joka myy, hoitaa, hoivaa ja vielä hymyilee päälle.

Naurettavan pienellä tasoituksella valkoista palloa koloihin lyövä Sami on kerännyt kannuksensa työelämässä muun muassa ulkoporealtaita myyvällä Novitekilla, jossa hän toimi osan ajasta myös toimitusjohtajana.

”Olihan Sami jo paperilla kova luu meidän myyntikoneistoon sekä verkkopalveluiden että digimarkkinoinnin puolelle. Mutta kuten tiedetään, paperilla ei vielä mitään voiteta. Sami on kuitenkin jo pienessä ajassa osoittanut tuovansa myös kentälle kovaa draivia. Eikä olla golf-kautta edes päästy vielä aloittamaan”, Maskun John Dalyksikin tituleerattu Iiro Junnila kehuu.

”Toki asiaan vaikutti myös se, että näin tässä mahdollisuuksia luoda olosuhteita ja alkusysäyksen pitkään haaveilemalleni Junkin Jacuzzi -tv-formaatille. Mutta katsotaan sitä vielä myöhemmin.”

Kuten meillä usein tapana on, saa louhijamme itse tarinoida enemmän. Eli tuu ny Sami itte kertoo!

Ja Samihan kertoo

Yhteisöllisyys, näkemyksellisyys, vilpittömyys, tavoitteellisuus ja uskallus. Nyt en toista Sami Kurosen Temppari-spiikkejä, vaan arvot, jotka Louhoksen sivuille oli naulattu. Juuri ne arvot toimivat keskeisenä syynä siihen, miksi lähestyin GM Junnilaa nähtyäni hänen LinkedIn-postauksessaan olleen ”hiljaisen haun”.

Ihastuin aikoinaan jo Louhosta edeltäneen Viestintäliigan meininkiin, kun edellisessä elämässäni teimme pienimuotoista yhteistyötä. Voin käsi sydämellä sanoa, että on jopa kunnia päästä mukaan tähän ryhmään.

Työhistoriani on täynnä erilaisia käänteitä, joista kolme työtä nousee ylitse muiden:

1) McDonald’s

Pääsin nuorena poikana esimiestehtäviin ehkä yhteen maailman parhaiten viritettyyn koneistoon. Tässä tehtävässä selkeät prosessit ja työyhteisön merkitys korostui tavalla, jota en osaa kunnolla pukea edes sanoiksi. Uskon, että tavalla tai toisella McDonald’s on muokannut koko tähänastista työuraani.

2) VMP (nyk. Eezy)

Ammattikorkeakoulusta valmistumisen jälkeen ensimmäinen työpaikkani. Täällä huomasin, kuinka erilaisia toimialoja onkaan olemassa, joissa kaikissa pätee samat liiketoiminnan lainalaisuudet, mutta kuinka jokaisessa oli kuitenkin omat pikantit nyanssinsa. Aika VMP:llä sai minut ymmärtämään myös, että ilman ihmisiä ei ole bisnestä. Tämä oivallus innoitti lukemaan kauppatieteitä Vaasan yliopistoon, pääaineena henkilöstöjohtaminen.

3) NOVITEK®

Ehdottomasti merkittävin ajanjakso koko tähänastisessa elämässäni. Urani Novitekilla kesti yli seitsemän vuotta, joista muutaman toimin yrityksen toimitusjohtajana. Vuosien aikana pääsin työskentelemään ulkoporeallasalan ehdottomasti kirkkaimpien tähtien kanssa, yhdessä maailman tehokkaimmista ja laadullisesti parhaassa ulkoporeallastehtaassa. Tällä kombinaatiolla luonnollisesti myös tuote oli priimaa! Sen lisäksi että työelämässä tuli vastuuta ja tehtiin porukassa huikeaa kasvua, oli isoin juttu se, että minusta tuli myös näiden vuosien aikana isä ja aviomies.

Olenkin ylpeästi salolainen perheenisä. Vapaa-aikani kuluu vahvasti perheen kanssa temmeltäessä, lasten harrastuksissa sekä oman liikuntaharrastuksen aloitusta suunnitellessa. Kesäisin minut löytää mahdollisuuksien mukaan golfkentältä kiroilemasta.

Olen siis työurani aikana nähnyt monenlaisia yrityksiä ja toimialoja, joista jokainen on opettanut minulle erittäin paljon. Nyt Louhoksella pääsen toteuttamaan uutta intohimoani ja työn tavoite on selvä: auttaa yrityksiä menestymään! Suomi on täynnä mahtavia yrityksiä, palveluita ja tuotteita, jotka ansaitsevat vielä enemmän ja vielä parempaa.

Nostan loppuun vielä työhistoriastakin johtaen Louhoksen kaksi keskeistä palvelutuotetta:

Rekrymarkkinointi

Louhoksella on kehitetty erittäin hyvä konsepti rekrymainontaan. Täällä on onnistuttu löytämään asiakkaille työnhakijoita todella hankaliinkin pesteihin, niin konttoreille kuin sorville – ja hyvinkin kustannustehokkaasti!

Verkkosivut ja verkkokaupat

On ollut erittäin hieno nähdä louhoslaisten todella laadukasta työskentelyä asiakkaidemme verkkosivujen suunnittelussa ja toteutuksessa. Ei pelkkää bulkkia, vaan aidosti mietitään asiakkaiden tarpeiden kautta. Koodityöhön ja tietoturvalliseen sekä toimintavarmaan ylläpitoon panostetaan selvästi erityisen paljon.

Erityisvahvuutena on ollut mahtava huomata myös entisestäkin elämästäni tuttuun valmistavan teollisuuden ja tukkukaupan tarpeisiin rakennettavat B2B-tilausjärjestelmät, joita bäkkitiimi sujuvasti intergroi pitkälle automatisoiduiksi verkkopalveluiksi.

Kerron mielelläni lisää, jos muun muassa nämä mahdollisuudet kiinnostavat. Varaa tapaaminen alapuolelta, niin pirautellaan tai vaihdellaan viestejä!

Kiinnostuitko?