Näkyvyyttä sanoin ja kuvin – kohdennetusti
Google-mainonta on useiden mainontatyyppien kokoelma, johon kuuluvat hakusanamainonta, Display-mainonta, Shopping-mainonta (Performance Max), Discovery-mainonta sekä YouTube-mainonta. Hakusanamainonnalla nostamme yrityksesi esiin Googlen hakutulossivun parhaille paikoille juuri silloin, kun hakuja tehdään sanoilla, jotka liittyvät myymiisi palveluihin tai tuotteisiin.
Muut mainontatyypit perustuvat kuva- tai videomainoksiin, joita voimme kohdentaa tarkasti kiinnostusten kohteiden, käytettävien laitteiden, verkkokäyttäytymisen tai demografisten tietojen perusteella. Käytössä ovat siis monipuoliset mainoskanavat esimerkiksi verkkokauppatuotteille, mobiilisovelluksille, mainosvideoille tai uudelleenmarkkinoinnille.
Google-mainonnan ylläpito
Yleisimmin toteutamme asiakkaan digitaalista mainontaa jatkuvana ylläpitona. Tutustu toimintamalliin alta ja kysy lisää! Tarjoamme tietenkin ratkaisut myös täsmäkampanjoihin ja lanseerauksiin.
Aloitustoimenpiteet
Digimainonta alkaa kanavakohtaisilla aloitustoimenpiteillä.
Sisältää:
- Tilien luonti tai käyttöoikeuksien hankkiminen
- Kohderyhmien valmistelu
- Evästeet ja konversioseuranta (esim. Google Analytics, Facebook Pixel)
- Materiaalien koonti ja mainoskärkien suunnittelu
Hinta per mainoskanava.
Huom: Verkkokauppamainontaa perustettaessa kerroin 1,5–3x riippuen verkkokauppa-alustasta.
Hintoihin lisätään arvonlisävero.
Mainonnan ylläpito
Kiinteähintainen kanavakohtainen ylläpitotyö jatkuvaan digimainontaan.
Sisältää:
- Mainonnan tekstisisällöt ja kohdennus
- Tekninen toteutus parhaiden käytäntöjen mukaan
- Tehokkuuden seuranta ja mainonnan optimointi
- Kuukausittainen raportointi tuloksista (esim. näkyvyys, klikkaukset, konversiot)
Hinta per mainoskanava. Tarkennetaan arvioidun työmäärän pohjalta. Arvioon vaikuttavat esim. mainosaiheiden ja kohderyhmien määrä, toimialan erityispiirteet ja mediabudjetin määrä.
Hintoihin lisätään arvonlisävero.
Mediabudjetti
Mediabudjetilla ostetaan näkyvyys mainoksille.
Huomioitavaa:
- Määritellään pohjautuen tavoitteisiin ja kohderyhmiin
- Usein sovitaan kiinteäksi kanavakohtaiseksi budjetiksi – voidaan säätää ketterästi esim. sesonkien mukaan.
- Voidaan suoraveloittaa yrityksen omalta maksutavalta tai laskuttaa Louhoksen laskulla
Varaa maksuton digimarkkinointikartoitus
Alta voit varata maksuttoman digimarkkinointikartoituksen. Tutustutaan tarpeeseenne ja etsitään juuri teille sopivimmat ratkaisut.