Näkyvyyttä sanoin ja kuvin – kohdennetusti
Google-mainonta on useiden mainontatyyppien kokoelma, johon kuuluvat hakusanamainonta, Display-mainonta, Shopping-mainonta (Performance Max), Discovery-mainonta sekä YouTube-mainonta. Hakusanamainonnalla nostamme yrityksesi esiin Googlen hakutulossivun parhaille paikoille juuri silloin, kun hakuja tehdään sanoilla, jotka liittyvät myymiisi palveluihin tai tuotteisiin.
Muut mainontatyypit perustuvat kuva- tai videomainoksiin, joita voimme kohdentaa tarkasti kiinnostusten kohteiden, käytettävien laitteiden, verkkokäyttäytymisen tai demografisten tietojen perusteella. Käytössä ovat siis monipuoliset mainoskanavat esimerkiksi verkkokauppatuotteille, mobiilisovelluksille, mainosvideoille tai uudelleenmarkkinoinnille.
Google-mainonnan ylläpito
Yleisimmin toteutamme asiakkaan digitaalista mainontaa jatkuvana ylläpitona. Tutustu toimintamalliin alta ja kysy lisää! Tarjoamme tietenkin ratkaisut myös täsmäkampanjoihin ja lanseerauksiin.
Aloitustoimenpiteet
Digimainonta alkaa kanavakohtaisilla aloitustoimenpiteillä.
Sisältää:
- Tilien luonti tai käyttöoikeuksien hankkiminen
- Kohderyhmien valmistelu
- Evästeet ja konversioseuranta (esim. Google Analytics, Facebook Pixel)
- Materiaalien koonti ja mainoskärkien suunnittelu
Hinta per mainoskanava.
Huom: Verkkokauppamainontaa perustettaessa kerroin 1,5–3x riippuen verkkokauppa-alustasta.
Hinnat + alv. 24%.
Mainonnan ylläpito
Kiinteähintainen kanavakohtainen ylläpitotyö jatkuvaan digimainontaan.
Sisältää:
- Mainonnan tekstisisällöt ja kohdennus
- Tekninen toteutus parhaiden käytäntöjen mukaan
- Tehokkuuden seuranta ja mainonnan optimointi
- Kuukausittainen raportointi tuloksista (esim. näkyvyys, klikkaukset, konversiot)
Hinta per mainoskanava. Tarkennetaan arvioidun työmäärän pohjalta. Arvioon vaikuttavat esim. mainosaiheiden ja kohderyhmien määrä, toimialan erityispiirteet ja mediabudjetin määrä.
Hinnat + alv. 24%.
Mediabudjetti
Mediabudjetilla ostetaan näkyvyys mainoksille.
Huomioitavaa:
- Määritellään pohjautuen tavoitteisiin ja kohderyhmiin
- Usein sovitaan kiinteäksi kanavakohtaiseksi budjetiksi – voidaan säätää ketterästi esim. sesonkien mukaan.
- Voidaan suoraveloittaa yrityksen omalta maksutavalta tai laskuttaa Louhoksen laskulla
Varaa maksuton digimarkkinointikartoitus
Alta voit varata maksuttoman digimarkkinointikartoituksen. Tutustutaan tarpeeseenne ja etsitään juuri teille sopivimmat ratkaisut.